Dívány Vakbarát Hírportál

Kelet-európainak öltözünk az új magyar márka, az OST szerint

A tervezőpáros szerint is menő a susogós játszósnadrág, a focidrukker szett és a 80-as,90-es évek divatja.

Míg a legtöbb hazai tervező az aktuális trendek felé húzott a szezonban, addig az egyik legfrissebb magyar brand, az OST nevéhez hűen inkább a Vetements és Gosha Rubchinckiy féle vonalat követte és beleállt a kelet-európai blokk népszerűsítésébe. Ami érthető, a Vogue már hónapokkal ezelőtt felhívta a figyelmet a régióban zajló menőségre.

„Kell, hogy legyen mondandód. Szeretem valóban belevinni az véleményemet a kollekcióinkba, úgy gondolom, ez az, amitől hosszú távon ömagunkat tudjuk képviselni. Csak akkor lehetnek erősek a munkáink, ha visszatükrözik, amit a világban látunk, vagy ahonnan jövünk. Ami csak szép, ma már nem mond sokat. Van bennünk egy erős kettősség is, ami sokszor humorban jelenik meg. Jó példa erre a 2017-es tavaszi kollekció „I want to remain misterious” feliratú pulóvere."

"Magával a „Misztikus akarok maradni” jelentéssel tudok azonosulni, de egyébként groteszk módon a mondatot egy Kiszel Tünde interjúból emeltük ki.”

– mondta a márka egyik tervezője, Lantos Olivér az OST-ról, ami jellemzően a kortárs divat és a streetwear elegye, így gyakran keverednek egymással olyan egymásnak ellentmondó, kontrasztos stíluselemek, mint a klasszikus sportruházat, a hagyományos szabászat, munkaruházat, illetve a popkultúra elemei.

„A tervezésnél az motivál bennünket, hogy azoknak az embereknek készítsünk ruhákat, akik nem akarnak kompromisszumot kötni az öltözködési normákkal, hanem nyitottak az újdonságra és nem riadnak vissza a szokatlantól. Erre ad inspirációt az a Kelet-Európai közeg, ahol felnőttünk, és ahol szükségből a legfurcsább kombinációk lehetségesek.Úgy fogalmaznék, hogy ami egyszerre lehetséges egy szófiai piacon és egy párizsi utcán, az az OST” – mondta a márka másik dizájnere, Sasvári Áron.

A sajtóközleményből megtudtuk, hogy a márka kollekciói egyértelműen mai, progresszív közegben elevenítik meg a 80-as, 90-es évek kelet-európai hangulatát és nemzetközi összefüggésbe helyezik azt. “Az öltözködési konvenciókba és a mainstream unalmába rekedve az emberek inkább a divat által generált közeg szociális biztonságát élvezik. A szocializmusra emlékeztet ez: mindenki ellene van és szeretné a saját egyéniségét képviselni, de mindenki élvezi a rendszer biztonságát. A tökéletesített szépség fogalma egyre unalmasabban hat vizuálisan túltelített korunkban. Így válik érdekessé, ami különös és aminek üzenete van” – állítja magáról az OST.

A második kollekciójával piacon lévő márkát a Facebookon és az Instagramon is bekövethetitek, ha akarjátok. A webáruházból be is szerezhetitek a különös cuccokat, amennyiben szívesen áldoznátok 70.226 forintot egy susogós melegítőfelsőre, 78.029 forintot egy koptatott márvány farmerdzsekire vagy 54.592 forintot egy focirajongós maxiruhára. Kattintsatok a galériára és csekkoljátok le az OST új kollekcióját és szavazzatok, hogy mit gondoltok a k-európai divathullámról!

Szerintem...

  • Hülyének nézik a vásárlókat 109
  • Hiába nyomják, nem hiszem el, hogy ez a divat 84
  • Furcsa, hogy hasznot húznak a k-európai proliságból 69
  • Szerencsére ilyen cuccokat a turkálóban is lehet venni 53
  • Végre valami új a hazai piacon 22
  • Nagyon menő, én is így öltözöm már egy ideje 11
Oszd meg másokkal is!

Rovatok